16 Ocak 2014 Perşembe

RÖFLELİ SAÇLARA DİP BOYA SORUNSALI!

Hayırlı Cumalar herkese:)

Biliyorumki birçoğumuzun ortak şikayeti röfleli saçlarımıza yaptırdığımız dip boyalarımız....

Röfle kullnamayı seven, sarıdan vazgeçemeyenlerin ortak kaderi 20 gün, maximum ayda 1 sefer dip boya yaptırma zorunluluğu:( Orjinal saç rengi açık renk olan arkadaşlar tabiki bu konuda oldukça şanslılar, hatta senede sadece 1-2 sefer röfle/balyajla harika sarı saçları olanları tanıyorum. Ama gelgelelim birde madalyonun diğer yüzü var. Özellikle benim gibi ,beyaz tenli ve koyu renk saçlara sahibseniz her ay o dip boya işgencesini çekmeyede mahkumsunuz.  Güzel boyayan bir kuaför bulduktan sonra hehhh tamam işte aradığımı buldum dedikten sonra işten ayrılanlar, yerine saçınızı boyayan kişinin asla aynı tonu tutturamaması, kızıl dipler, her gittiğinizde farklı bir dip rengi, rengi koyulaşan röfleler vs.. Kabus gibi..

 En azından ben bu sorunu uzun zamandır yaşıyorum. Geçen ayki dip boyamda saç diplerimde oluşan kabuklanmadan sonra dedimki kendime artık yeter, kendin boya. Dene ne kaybedersin. Güzel olursa hep kendin boyar, röfleden röfleye kuaföre gider, heray güzel olucak mı olmayacakmı işgencesinden de kurtulmuş olursun...













Ve... biraz araştırdım, Palettenin boyalarının özellikle açık renklerde güzel tuttuğunu ve açtığını öğrendim. Küllü renkleri sevmiyorum griye kaçıyorlar ve saçlarda çok cansız ölü bir görüntüsü olduğunu düşünüyorum. Direk sarı bir boyaylada asla istediğim tonu yakalayamayacağımı kızıllık oluşacağını bildiğimden, Palette 10.1 Açık Küllü Sarı ile yine Palette 9 Sarıyı yarım ölçek karıştırıp dip boyamı yaptım. Toplamda 30 dakika bekledim ve yıkadım. Sonuç gördüğünüz gibi, mutluyum:)
Bundan sonra dip boyamı evde kesinlikle kendim yapmaya kararlıyım. Benim gibi aynı dertten muzdarip herkese tavsiyemdir. Fakat bilmeniz gerek çok önemli birşey varki, boyaların içindeki maddelere karşı alerjiniz olabilir ve cildiniz  ciddi reaksiyon gösterebilir. Bunun için öncelikle boya kutularında yazan cilt alerji testini uygulayın.
 Ben eski bir cam kaseyi boya kabı olarak kullandım. boya fırçası ve ince uçlu tarak yardımıyla saç diplerime boyayı iyice yedirdim. Arka kısımları tek başıma yapamam diyorsanızda, annenizden, eşinizden,kardeşinizden vs. yardım alabilirsiniz. Ben başımı öne eğip arkama astığım aynadan yardım alarak yaptım;) Birde unutmadan söyleyeyim, bu saç boyalarının içinden çıkan kremler harikalar yaratıyor. saçınızı yıkadıktan sonra kremin tamanını tüm saçınıza sürüp streçle sarar ve yarım saat beklerseniz gerçekten ipek gibi saçlarınız olur;)

Burdada boyamadan önceki saç diplerimi ve sonrasını görüyorsunuz, nasıl sizcede olmuş mu? :)










Haftasonunuz şahane geçsin;

Sevgiler..



30 yorum:

  1. Ayri ayri iki rengide denedim karistirmak hic aklima gelmemisti tavsiyen icin tesekkurler en kisa zamanda deneyecegim sonucu sninlede paylasirim

    YanıtlaSil
  2. çoğu kuaför (!) bile dip boyası yaparken rengi tutturamazlar(başıma geliyor da) evde bunu yapabilmen cesaret. tebrik ederim. çok da güzel olmuş üstelik. güle güle uzat saçlarını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapı itibariyle çok kuru olduğu ve röfleden sürekli yandığı için asla istediğim kadar uzatamasamda çok teşekkür ederim canım;)

      Sil
  3. saçlarımıza ne kadar zarar verse de vazgeçemiyoruz röfleden saçın çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)

      Sil
    2. Merhaba kumral gibi olmus senn son renk bende bole olsun istiyorum sari olmaz degil mi

      Sil
  4. senelerdir röfle kullanıyorum dip boya derdinden ben de bıkınca dipleri komple koyultmakta buldum.. ombre modeli dedikleri boyama şekli gerçekten kurtarıcı artık diplerim yaklaşık 4 parmak uzunluğunda kendi saç rengimin kırılmış hali en azından artık dip boyayı bile 2-3 ay da bir yaptırıyorum :))
    sizin dip renginiz de çok hoş olmuş gerçekten küllü renkler insanı çok solgun gösteriyor.. karıştırma işlemi çok başarılı yani :)) güle güle kullanın..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. röfleli saçın tamamına uğlasak olur mu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sadece dip boya olarak uygulama yapıyorum ama bir sorun olacağını düşünmüyorum. Belki röfleli saçınızdaki koyu kısımlarda biraz açılma olabilir.

      Sil
  6. Bende sizin yaşadiklarinizla hemen aynisini yaşadım ve kendim evde dip boya yaptım. 10.5 yada 10.1le boyadım.. Siz kariştir mişsiniz ..kizillik yapiyormu.. Ayrıca saçiniz gizem olmuş güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  7. Bende sizin yaşadiklarinizla hemen aynisini yaşadım ve kendim evde dip boya yaptım. 10.5 yada 10.1le boyadım.. Siz kariştir mişsiniz ..kizillik yapiyormu.. Ayrıca saçiniz gizem olmuş güzel olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır benim saç diplerim çok koyu siyaha yakın bir kumral olmasına rağmen bende kızıllık oluşmuyor zaten kızıllık istemediğim için kendim boyuyorum

      Sil
    2. Merhaba Ayşegül hanım yaziniz faydali ve guzel bi yazi Teşekkürler saclarima dip boya yapmak istiyorum kendim kuaföre gtmekten bıktım usandim saclarim icinde bakirlik olan altin sari ve dibim icin 9.3 le 10 u mu karistirmaliyim? Kül bnde sevmiyorum ama dipim tupturuncuda olsun isdemem icine azda olsa kullu bisey mi koymam gerekir kesinlikle icinde bakirlik olan isil isil altın sari istiyorum sz ne onerirsiniz yardimci olursaniz cok sevinirim

      Sil
    3. Öncelikle şunu belirtmeliyimki ben kuaför değilim ve neyazikki size sununla boyarsaniz tam su rengi elde edersiniz diyemem. Kendi saç renginiz burda en belirleyici olan aslında. Sarı boyalar genellikle koyu saç üzerine boyandiginda neyazikki çiğ bir kizillik birakiyor. Benim saçlarim çok koyu siyaha yakin bir kumral ve ben buradaki boyalari kullanarak cok dogal bir sari dip rengi elde ediyordum (hamileligimden dolayi bitkisel boya ve koyu renk kullaniyorum şuanda) eger dip renginiz çok koyu bir renkse bu boyalarla cok naturel bir renk elde edersiniz, eger dip renginiz koyu degil acik kumral tonlarindaysa ekstra acik sari kullanmadan, sari ve kullu sariyi karistirip kullanarakda yine guzel bir renk elde edeceğinizi düşünüyorum. Küllü renkler saçinizda oluşacak kızıllığı önlüyorlar..

      Sil
  8. İyi hos olmus ama bariz kavunici olmus dipler sanki yada resimden mi oyle gozukuyor ki

    YanıtlaSil
  9. Röfleden kuruyan, yanan zarar gören saçlara bakım konusunda biraz uzmanım desem yanlış olmaz. Gerçekten bu konuda size önemli tecrübemi aktarayım; likid keratin botoksu denilen bir serum var, hem de doğal bir ürün, 2-3 seansta saçları resmen diriltiyor. Röfleden önce de yapılabiliyor sonra da, Hatta röflenin içine de katılınca harika birşey ortaya çıkıyor.

    YanıtlaSil
  10. Açıcı kac kullandınız acaba

    YanıtlaSil
  11. Açıcı kac kullandınız acaba

    YanıtlaSil
  12. Bence eğer röfleden başka renge geçilecekse mutlaka saçın biraz güçlenerek toparlanması için keratin yüklemek lazım. Yoksa saçınız dayanamaz yanar. Ben her defasında keratin yükleyip oyle işlem yapıyorum ve saçlarım hiç deform olmuyor. Fakat bu kuaförlerde olan kımyasal keratin asla olmaz. Direk katkısız keratin olması ve saçta bir gece beklemesi gerekir. Bu yükleme hatta yanan kuruyan saçları bile diriltebilir. harika bir bakım.

    YanıtlaSil
  13. Sacinizin tam resmini paylaşır mısınız

    YanıtlaSil
  14. çok az miktarda yeşil eklendiğinde dorelik ve kızıllığı engelliyor

    YanıtlaSil
  15. 2 ay önce röfle yaptırdım elbette saçlarım hem kurudu hem yandı hem de ıslakken çekince lastik gibi uzamaya başladı. Denemediğim ürün kalmadı tam mecburen kısacık kestirmeye karar vermişken liquid keratin evde uygulanan keratin seti ve hindistan cevizi yağı ikilisi imdadıma yetişti. şiddetle tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  16. Saçarımda sürekli değişim yapıyorum önce düz boyuyordum ama bir süredir röfle veya balyaj yaptırıyorum saçlarım çok yıpranıyor hatta yanmışlığı da var ama artık sorun yaşamıyorum çünkü liquid keratin kullanmaya başladım saçlarım yandığında kuaförümün tavsiyesiyle kullanmaya başlamıştım yanık saçlarımı düzeltmişti kestirmeye gerek kalmadan tabi az kestirdim ama uç kısımları şimdi de yıpranma ve mat görüntü olmaması için kullanıyorum saçlarım hep canlı ve dolgun görünüyor bu sayede sanki kendi saç rengim gibi.

    YanıtlaSil
  17. Ben bu renge hastayım ama boyama denemem tam bir fiyasko oldu saçlarım yandı belimin altına kadar saçlarım var ve bob kesim yapalım uzadıkça keselim düzelir yavaş yavaş diyor kuaför zaten benim saçım yavaş uzuyor yandı iyice yavaş olucak bu sebeple herkese sordum söylenen herşeyi denedim ama en sonunda canım arkadaşım doğal olan bir keratin bulmuş patentli olanından aldık saçlarım düzeldi düzgün bir şekilde boyattım artık boya yaptırmadan öncede kullanıyorum ki saçlarım güçlü ve sağlıklı olsun ve sorun yaşamıyım diye kullanmaya başladıktan sonra hiç sorun yaşamadım hiç bu yüzden yazmak istedim bu renge benim gibi hayran olan ama yanma korkusu ile yapamayan varsa diye.

    YanıtlaSil
  18. kizlar saciniz rofle veya platim balyajsa diplerinizde cok koyu ise sac renginiz yani loreal 01 veya koleston 12 ile boyayin harika bi renk cikicaktir ama dipleriniz aciksa sacinizin kendi rengi koyi degilse 10 veye 9 numara loreal veya koleston ikisininde tonlari ayni zaten tskler

    YanıtlaSil
  19. Saçlarımı aslında hep bu kadar olmasa da açık renk boyatan birisiyim ama platin için yine de açılması gerekti ve saçlarımı boyatmak için yine kuaföre gittim ama normalde hep boya yaptırdığım kişi yoktu vazgeçmek üzereyken birisi hazır her şey ben boyarım dedi keşke kabul etmeseydim yaktı mahvetti güzelim saçları belimin altında olan saç kopanlar yüzünden kısaldı daha banyo yaptıkça dokundukça bile tutam tutam dökülüyordu normalde hep benimle ilgilenen kişi ile görüştüm bana liquid keratin aldıklarını geldiğinde saçlarımın toparlayacağını sonra da uzatma için yine liquid keratin den sipariş vereceklerini söylediler ürünler geldi kullandım ilk kullanımı göstermek için kuaför yaptı sonrasını evde kendim yaptım şuan uzatmaya geçtim ve uzuyor saçlar gerçekten bu liqud keratin ürünleri ile şuan eski saçlarıma kavuştum daha da uzatıyorum artık sitelerini falan da öğrendim arada bakım için alacağım bütçem yetse hep kullanacağım neredeyse ama kalıcı etki olduğu için kullanmasam da oluyor zaten :) biraz uzun oldu ama çok sorun oldu benim için aynı sorunu yaşayan varsa diye yazıyım dedim kestirmekten başka çözüm de varmış.

    YanıtlaSil
  20. Arkadaslar benim saclarim rofleli sacimi 7.0 boyadim cok koyu oldu diplerim hangi renkle duzeltebilierim Bi fakir verirmisiniz

    YanıtlaSil